Zvýší dobré produktové fotky prodeje na vašem e-shopu?
Aktualizováno: 8. 1.
Říká se, že kvalitní produktové fotografie mají příznivý vliv na prodeje na e-shopech, popřípadě na přidružených marketingových platformách – sociálních sítích, srovnávačích zboží a podobně. Je to ale opravdu tak, nebo je to mýtus, který si jen rádi píšou produktoví fotografové na svoje weby? Pojďme si na tuto otázku odpovědět.
A odpovíme si rovnou – ano, kvalitní produktové fotografie mají podle mnoha studií příznivý dopad na množství objednávek z vašeho e-shopu. Průzkumy ukazují, že poutavý vizuál dokáže zvýšit důvěru zákazníka a jeho zájem o koupi produktu.
Nejprve kvalitní produkty a vyladěný e-shop
Pěkné fotky samozřejmě nejsou jediným faktorem, který o prodejích rozhoduje. Je nutné, aby vše ostatní na vašem webu bylo v dobrém stavu (funkční design, kvalitní copywriting, správné nastavení průchodu objednávkou a platbou…). Pokud ale máte e-shop vyladěný a prodáváte kvalitní produkty, profesionální produktové fotky by měly vaše prodeje nakopnout.
Produktové fotky – data a čísla
Vyjádřeno v číslech, níže uvádím pár klíčových údajů, které plynou z průzkumů. Různé zdroje z různých zemí se lehce liší (v jednotkách procent), ale jejich závěry jsou stejné – zákazníci mají při online nakupování tendenci upřednostňovat produkty, reprezentované kvalitními produktovými fotografiemi. Pojďme tedy na čísla:
Asi nikdo nemá e-shop úplně bez fotek. Ale kdyby náhodou – produkty s fotkami mají o 94 % zobrazení víc než produkty bez fotky.
75 % online nakupujících je při nákupu ovlivněno fotkami produktu, a na základě fotek dělají rozhodnutí o nákupu. A platí to na obě strany – kvalitní fotky přesvědčí k nákupu, nekvalitní fotky spíše k odchodu na jiný e-shop.
Na e-shopech mají produkty s kvalitními produktovými fotkami až o 94 % vyšší konverzní poměr než produkty s nekvalitními fotkami.
63 % online nakupujících je přesvědčeno, že kvalitní fotky produktu jsou stejně nebo více důležité než jeho popis na e-shopu nebo dokonce než uživatelské recenze.
70 % vaší konkurence investuje do obsahového marketingu (což zahrnuje i produktové fotky). Chcete být pozadu?
Produktové fotky mají ale vliv i na retenci. Až 22 % reklamací se děje proto, že produkt na fotce nevypadá jako ve skutečnosti. Tady asi záleží na druhu zboží – například u oblečení bude na věrnosti fotek záležet více než třeba u kosmetiky. Ale i tak je nutné, aby na fotkách byla zachována např. barevná věrnost. To je záležitost, se kterou se fotografové setkávají denně a umí ji vyřešit.
Chcete zvýšit tržby vašeho e-shopu?
Mohu vám snad na konci tohoto článku nabídnout něco jiného, než produktové focení? :) Ateliér mám v Brně, ale produkty fotím pro celou Českou republiku. Napište mi a můžeme se pobavit o tom, co vašemu e-shopu schází a co pro něj mohu udělat!
(Zdroje: Retail Technology Review, Helium10, BussinessDasher)